zaterdag 14 juli 2007

Vakantie huis

Het een en ander is op de rails gezet. Huis gekocht, althans dinsdag ga ik het voorlopig koopcontract tekenen. Dan nog de hypotheek rond maken (gaat zeker lukken het is nog even afwachten qua tijd ook lukt). Wat dat betreft werkt de Vereniging eigen huis, eerlijk gezegd, wel wat traag. Op de site staat vermeld dat je binnen 5 werkdagen het taxatie rapport hebt. Ik verwacht dat het al met al van aanvraag tot rapport 10 dagen (werkdagen) duurt.
Ik moet me gaan focussen op de tijd daarna. Per 31 augustus is de Breedeweg verkocht,
op de Druivenlaan zal ik nog moeten verbouwen.
Poeh, he, wat heb ik me op me hals gehaald. Ga ik in een tentje of vakantie huis ter overbrugging, ieder stap voor het huis in de toekomst is een kwestie van rustig en logisch over denken.
Het is wel leuk, dat jullie het allemaal lezen en kunnen denken: Dat gaat goed daar, als ik zelf een huis kopen ga, heb ik van deze verhalen vast wat op gestoken.

Als ik de Druivenlaan op 17 augustus heb, ben ik bezitster van een tweede huis. Dat klinkt erg luxe en eerlijk gezegd voelt het nu ook al een beetje zo. Vannacht al gedroomd van gigantische Druiventrossen in mijn tuin zuid-west, heerlijk.
Als het zo ver is kan ik misschien nog wijn en grappa gaan maken:)

1 opmerking:

irene zei

Ha Jolande,
De Omval was blijkbaar niet voor je weggelegd, dus toch de Druivenlaan. Leuk! Gefeliciteerd! Je bent al weer een heel eind verder en je zult zien dat de rest ook goed komt. (hier spreekt een ervaringsdeskundige die zichzelf ook moed inspreekt:-)
Al kun je dat soms niet geloven met wat er allemaal op je af komt en wat er allemaal moet worden geregeld naast het inpakken en verplaatsen van je spullen. Maar komt tijd komt raad zeggen ze toch, en dat willen we graag geloven. Al krijg ik soms behoorlijk het heen-en-weer als ik zie wat hier nog allemaal in dozen gepropt moet worden. Ondanks dat we flink aan het uitdelen en weggooien zijn geslagen, wordt de rommel er niet minder door. Integendeel: wat jarenlang lekker in kasten met de deuren dicht zat, komt er nu uit en lijkt tig keer zo veel. Rommel groeit als je er niet op let!
Maar dat mag de voorpret van het verhuizen niet drukken:-) Net zo min als de lappenmand waarin ik me sinds een week bevind en waar ik weer uitkrabbel en de pijnlijke, gekneusde rechterhand die ik maandag aan een stom ongelukje heb overgehouden. Voel me echt zo'n 1-armige Jopie en hoop dat ik gauw weer m'n beide handen kan gebruiken want dit is drie keer niks zo.
Hoe dan ook, gaan ook wij gestaag verder met dozen vullen. En tegen de tijd dat de druiven rijp zijn, hebben jij en wij bergen werk verzet en zijn we als het goed is ook inmiddels verhuisd.
groeten en veel succes met alles,
Irene (niet je zus)