zondag 15 juli 2007

Ode aan de Breedeweg


Huis

O, schuilplaats voor mijn leven
Je muren stevig en rots vast
Met mijn geliefde trek ik in
Geboorte plek van onze zonen
Thuisplaats voor ons gezin

O, broedplaats voor geluk en leven
Steeds minder lust, steeds meer last
Ons blijvend rust geven lukt hier niet
Je deur wordt zijn vertrekplaats
Schuilplaats bij verdriet

O, rustplaats voor mijn drukke bestaan
Voor kinderen, vrienden en werk
Waar rolden de tranen van liefde en pijn
Werd steeds meer en meer
Verblijfplaats voor wie hier wilde zijn

O, thuisplaats van ons prille leven
Wij nemen mee wat bij ons past
Zwerven uit naar andere steden
Vergeten niet uw warme hart
Startplaats voor onze nieuwe

Thuis

1 opmerking:

Ritsert zei

Hey mam, wauw daar heb ik dus mn dicht kunsten vandaan. Naast dat we alle bij BETA, net als Wout en Henk, zijn aan gelegd, hebben wij dit ook gemeen. Maar ik moet zeggen dat ik dit echt een heel mooi gedicht vindt dat je, neem ik aan, zelf hebt geschreven.

Separations

Being together and still apart
All flown out of the nest
Spreading in different directions
and interests
Spreading our wings and fly away
but always to return to the one...
The one who gave us shelter, comfort, love, interest and so much more
It never was in the easiest way but it help us to learn to think and to become so much more
This place I'll never will forget as my home my house and my soul
Bringing us life and a place to live
But now we are almost all flew out to start something like this shelter for our selfs
Hope to visit u soon.
Separation all over the world, bringing our experiences and knowledge with us

Mam, ook al is het tussen ons niet altijd helemaal lekker gegaan, ik heb toch altijd een hoop aan je gehad ook al had je dat niet altijd door. Mam ik hou van je en tot snel.
Kus en groetjes van Imke en mij