zaterdag 19 juli 2008

Combineren

Extra werken in de vakantie, een vakantiebaantje het is me gelukt en het is leuk.
Voor een periode van 4 weken ga ik 2 dagen werken in Leeuwarden. Niet naast de deur dat klopt maar aangezien Imke in Leeuwarden woont, Ritsert net terug uit Honduras en daar weer een kamer zoekt, leek het me leuk om juist daar en waarneming te gaan doen.
De overnachting kan ik op verschillend manieren doen en zo maak ik het voor mezelf erg leuk.
De eerste keer heb ik bij Imke geslapen, midden in het centrum van Leeuwarden, op loopafstand van de praktijk waar ik werk. Het is warm, de ramen van haar kamertje moesten zeker open voor wat verkoeling en dat betekende regelmatig wakker worden door vrolijke cafegangers op weg naar huis of andere kroeg. Dat maakte mijn nacht wat gebroken maar zeker niet onaangenaam. Toch besloten om de volgende keer het anders aan te pakken. Ritsert heeft in begin tijd van zijn studie gekampeerd op een camping aan de rand van Leeuwarden.

De camping Taniaburg heb ik nu opgezocht, een mooi plekje aan een watertje (Stiens) in een natuurgebiedje met prachtige wilde koeien. Vnaf de camping loop ik in 15 minuten naar mijn werk in het Bonnehus. Prima dus. Zo heb ik tijdens mijn werk een heerlijk vkantie gevoel.

1 opmerking:

Ritsert zei

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het een betoverend mooie plek is om zo een paar dagen door te brengen, maar als je bijna 2 maanden daar door brengt blijft er toch een goed gevoel aan dat mooie oevertje van de boeren camping bij. Geniet er ook zo veel mogelijk mams op de dagen dat je daar zit, en laat het lekker voelen als vakantie werk op uitzendbasis :);)
Ik hoop je snel weer te kunnen verwelkomen in een mooi appartementje in Leeuwarden.