dinsdag 1 juli 2008

Tantra voor vrouwen

Een geweldige ervaring om met 14 onbekende vrouwen en 2 krachtige, zachte begeleidsters op weg te gaan op reis naar binnen.
Al langere tijd ben ik bezig met de zoektocht wie ben ik nu eigenlijk, wat wil ik nu eigenlijk en dan niet de wil en het zijn van mijn ego, maar mijn diepste zelf.
Verder had mijn begin instap te maken met eenzamheid, waar komt dat diepe gevoel van eenzaamheid vandaan. Hoe komt het dat ik veel verlaten wordt in relaties?
Van jongsaf ben ik geinterresseerd in spiritualiteit en in het andere contact dan de egostrelerij die je in de westerse maatschappij veel ziet. Telkens weer heb ik me hiervan laten afleiden, het willen voldoen aan de normen en eisen van de maatschappij de anderen en mijn eigen ego niet te vergeten.
Deze cursus heb ik mezelf kado gegeven om verder te zoeken naar mijn eigen valkuilen, ze te leren kennen, herkennnen en overslaan.
Ik ken mezelf tot nog toe als een enerzijds krachtige vrouw die haar wensen e.d. sterk neer kan zetten, wat anderen afschrikt en op afstand houdt. Door het verlangen naar contact met anderen ga ik dan consessies doen.
Aan de andere kant heb ik, door de verliezen in mijn leven, veel verdriet en wanhoop gevoeld die ik niet weg kan en wil stoppen en die daardoor nogal eens bestempeld werden door anderen als slachtofferrol, hier ben ik helaas steeds meer in gaan hangen, mijn ego vond dit namelijk ook :). Nu ben ik door de ontwikkeling van de laatste tijd steeds meer in het nu en steeds meer in mezelf.
De kracht en de kwetsbaarheid mogen dichter bij elkaar komen en met elkaar in balans gaan.
Hoe dan ook ik voel me er prettig bij en raad iedere vrouw die enigszins op zoek is naar zichzelf en haar vrouw zijn aan Tantra voor vrouwen te gaan doen.
http://www.zijn.org (ja een beetje reclame voor Edith en Marja zij hebben het verdiend:):))
Er is geen weg meer terug en het voelt heerlijk.

Geen opmerkingen: