zondag 7 juni 2009

Hoe je met een taart een prijs wint

Woensdag 03-06 was ik nog aan het twijfelen of ze wel aan de wedstrijd Taart bakken voor het Tourdion concert mee zou doen. Omdat ik aan het verbouwen ben (ja, nog steeds), de keuken op dit moment door mij geplaatst wordt, met gevolg dat er dus even geen keuken is, althans geen oven en slechts het hoogst nodige aan potten en pannen. De bakspullen staan nog ergens in een opslag. De reactie van Marijke op deze argumenten: “Oh, dan maak je toch een taart in de koelkast” haalde mij over de streep.
Ik zocht een recept op, kocht de ingrediƫnten en 2 nieuwe bakvormen en ging vrijdagavond, na het loodgieterwerk nog 2 taarten maken.
“Taarten maken is gewoon leuk en als ik dan toch bezig ben, kan ik er net zo goed 2 maken.”
Zaterdag werden de taarten netjes ingepakt in een koelboxje met elementen, om ze fris te houden en mee genomen naar ons Tourdionfeestje, het concert Achterom.
Halverwege de pauze komt Marijke opgetogen naar mij toe en zegt: “Je hebt de prijs gewonnen, jou taart was als eerste op.”
Aan het eind van het concert blijkt inderdaad dat mijn eerste taart schoon op is, in de koelbox zit wel, nog lekker fris mijn 2e exemplaar. Hmmmmmmm!!!!!!!!!

De prijs is een stukje schrijven voor onze Tour, het clubblad.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Jolande,

Gefeliciteerd met je taart/prijs!
Hoe was het concert? net zo goed als je taart of nog beter?

B