dinsdag 16 juni 2009

Food Glorieus Food

Een van mijn eerste visies bij aankoop van het huis op de Druivenlaan was het verplaatsen van de keuken, van de ruimte achter het huis naar de voorkamer.Daar is meer ruimte, daar kan ik creeeren en kan ik gezien worden door de voorbijgangers, gasten, mee-eters, familie, terwijl ik bezig ben lekkere maaltijden klaar te maken.Het heeft enige voeten in aarde gehad, vernieuwen van de vloerbalken, aanbrengen elektra, aan en afvoer van water en gas, aankopen van keuken en afzuiger, vloerbedekking, verkleinen van de eettafel, afwerken van de wanden en nog veel meer kleine dingen.
Iedere stap heeft zo zijn verhaal en de meeste verhalen hebben te maken met hoe krijg ik het voor elkaar binnen mijn budget (dat niet al te groot is) en wordt het zo als ik het wil.
Men neme een heleboel verse groente, een hand vol heerlijk geurende kruiden, een lekker stukje vlees of vis en onder het genot van een goed glas wijn, een tris druiven, een heleboel verhalen, een luisterend oor en maken we er een fijne feestelijke maaltijd van:
"Food Glorieus Food"

Geen opmerkingen: