donderdag 28 juni 2007

Verkoop van huis

Eerst moest de praktijk verhuizen naar een goede plek om mijn werk als oefentherapeut Cesar te kunnen blijven uitoefenen. Gevonden maart 2006... => prachtig in het dorpshuis de Kern te Castricum. Daar zit ik nu, onder een dak met de logopediste en de psychologen.
De oudste 2 jongens zijn ondertussen uitgevlogen en dit huis wordt te groot voor mij en Hendrik. Daarnaast heb ik een afspraak met mijn ex en die wil ik graag nakomen.
Verder was de tijd gekomen om samen verder te gaan met mijn nieuwe vriend Alex, we vonden een plekje waar we voorlopig konden wonen en gelukkig zijn om van daaruit verder te kijken wat we echt wilden, winkeltje, brood en bed aan huis.
Helaas met Lo en Allesanders liep het inderdaad anders.

Al enige tijd geleden ben ik begonnen met de verkoop van het huis van mij, mijn ex en onze jongens. Het heeft even geduurd, wie de nieuwe bewoners van dit huis worden van dit huis worden, weet ik nog niet.
Wat en vooral waar mijn nieuwe huis is, is nu ook nog een grote vraag. Mijn behoefte om weer een fijn thuis te maken voor mij en mijn naasten is sterk.

Er gaan veel gedachten door me heen, een klein huis, genoeg voor mij samen met Henk, die voorlopig nog bij mij woont en zich er ook thuis wil gaan voelen. Iets groter zodat Wouter en Ritsert thuis kunnen komen en ook een plekje hebben. Nog ruimer zodat ik er mijn "Brood en bed" kan gaan waarmaken.
In de stad, in een buitenwijk of echt aan de rand, alles lijkt ze voor en zijn tegen te hebben. Wie mijn een beetje kent weet dat al dit wikken en wegen me veel energie kost maar weet ook dat ik als de keus er is er helemaal achter sta en er dan voor ga.

Ik zal niet alle gedachten- kronkels, spinsels, spoken en beren uittypen, wil vooral met dit blog mijn keuzes en dingen die ik tegen kom een beetje verhaal gaan geven.

Dus eerst maar eens wat verhaaltjes over de "kopers"
1 afspraak met geinterreseerde kopers:
Nog maar met een voet over de drempel: Nou hier moet nog veel gedaan geschilderd enzo.u vraagt wel veel hoor voor dit huis. Ik: Meneer u hoeft het niet te kopen, bevalt het u dan kunnen we onderhandelen, bevalt het nu al niet dan kunt u beter verder zoeken. ...............Nooit meer wat van gehoord.
2 onaangekondigde kijkers:
Laaiend enthousiast, 2 dagen later met bouwkundige daarna, helaas het wordt een nee: We zijn te oude voor onze wilde plannen.
Jammer, ik vond het een leuk stel, met leuke ideeen en plannen voor mijn huis.
3 Afspraak met nieuwsgierigen:
Tja, ik zag dat het huis te koop stond wil een indruk hebben of het wat voor ons is. Nou, nee is toch erg groot we willen iets kleiners.
4 Geinterreseerden:
Ja, dit wordt wel wat, veel bellen, veel vragen, bieden, onderhandelen via een makelaar van, nee dit zal ik niet zeggen..... wil je het weten dan hoor je het wel eens :):)........, enfin de onderhandeling liepen, m.n., door deze makelaar spaak en de verkoop werd niets.

Aangezien het concept bij deze makelaar, mij om vele redenen al niet meer beviel en het zweet mij op het voorhoofd stond, de tranen uit mijn ogen rolde, de stress niet meer leuk, was besloot ik toch maar naar een echte makelaar te gaan. Ik ben gaan praten met een aantal verschillende makelaars en het klikte met een direkt goed. Mijn keus was snel gemaakt, met hem ga ik in zee.
5.De eerste beste klant via hem heeft mijn huis gekocht. YES! perfect!! Zij blij, hij blij ik blij! en zo hoort het ook bij de verkoop van je huis, daar wil je geen rot gevoel aan over houden, het is immers je thuis geweest en het is voorlopig nog even mijn huis.
Ik heb tussen 1 en 5 wel wat meer kijkers, geinteresseerden, ...aagjes gehad, zoals ik al zei ik beschrijf niet alles.

De koop is rond en nu ik nog.
Tja, inderdaad kijken, kijken maar niet kopen..........
Het duurt even, maar ik weet dat het goed komt hoor met mij, mijn huis, mijn thuis, mijn plannen.

Geen opmerkingen: