dinsdag 26 mei 2009

Wees scherp in uw blik, maar zacht in uw oordeel.

Tijdens een van de vele bliksem schichten vannacht, is de titel voor deze dag aan mij geheel duidelijk.
Ik heb nogal eens een scherpe blik op zaken. Helaas kan mijn scherpe blik niet door iedereen gewaardeerd worden. Dat wat ik zie en denk, kan ik scherp verwoorden en dat valt niet te rijmen met mijn zachte uiterlijk, mijn lieve ogen en mijn blonde haar.
Men beschrijft mij liever naiviteit, onwetendheid, onvolwassenheid e.d. toe. En, ja, ook dat heb ik in me, gelukkig:)

Ach, lieve mensen ik vind het prima, geef het beestje maar een naam die jou of jullie het beste schikt. Ik leid mijn leven, zoals ik dat doe. De vele ups en downs die ik mee maak en meegemaakt hebt maken mij tot wie ik ben.
Vele antwoorden kan ik geven en geef ik indien er geluisterd kan worden, de meeste mensen zijn niet echt geinterreerd in die antwoorden. Zij willen slechts hun eigen oordeel laten horen, om zo hun eigen ego streling te hebben volbracht. Want "tja" ego streling kunnen jullie van mij niet verwachten.
Maar laat hem barsten zal je mij ook niet horen zeggen en zelfs niet zien denken.
Drie keer vandaag heb ik kunnen genieten en gebruik maken van mijn scherpe blik.
Aanbod ticket retourtje Spanje........ is fijn voor jou;
Verzoek te komen kennismaken met.... is goed voor jou;
Gesprek met de onderaannemer over....is beter voor jou;
Tja daar tuin ik niet in, ik ben niet zo naief als ik er uit zien.
Waar ik beter van word bepaal ik echt zelf.
Ik zie de dingen graag scherp en oordeel hooguit zacht, dat maakt dat ik ben wie ik ben.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

mooie foto .....zelf gemaakt??
HH

Anoniem zei

LO,
Dance, dance where ever you may be
You are the dance and you will Be
Where ever you may go
Will your dance go on

xx (0)
Your Lord of the dance

Anoniem zei

Vind jij jezelf een zacht uiterlijk hebben!?!?

LoVeK zei

Hendrik Yep mooie foto ....niet zelf gemaakt! Die van mij waren overbelicht

Hoi LofD,
wanneer zie ik je weer?

Mijn uiterlijk is zacht: zachte huid, ronde lijnen, soepele spieren en ik kan het weten ik woon al erg lang in mijn lijf -;)